keskiviikko 15. heinäkuuta 2015

Kelin mittainen tehtävä

Keskiviikkona sääennusteet lupailivat vähän epävarmoja kelejä ja hieman yllätyimme, kun tehtävälapussa oli printattuna reilu 400 km:n racing task. Täällä on paremmillakin ennusteilla annettu yleensä aluetehtävä. Toki B-tehtävään oli varauduttu. Siihen ei kuitenkaan menty vaan haistelijan ilmoittamaan 1,5 m noston jälkeen hinaukset käyntiin.

Ainahan vähän kytätään lähtöä, joten iltapäivän lopun kelin sammuminen oli odotettavissa niillä, jotka eivät ole ajoissa kotona. Yllättäen keskeyttäjiä ei ollut, vaikka moni kävi matalissa ja keli hiipui viimeisellä legillä voimakkaasti. Omalla kohdalla matalalentovaihe koitti jo ennen ensimmäistä käännepistettä Harrin varoitteluista huolimatta. Itäinen jokilaakso on kuulemma huonoa termiikkialuetta...

No, päräyttämättä selvittiin ja suomalaisittain päivä oli kohtuullisen mukava. Ennusteiden mukaan on lentopäiviä tulossa paljon, joten yritetään pitää lippu korkealla ;)

2 kommenttia:

  1. Onnea ja menestystä kisajoukkueelle! Meidän kokemukset 2010: päivä todella loppuu aikaisin; aurinko on etelässä klo n.12.50 kun Madridissa se on etelässä 14.21...eli Unkari on niin idässä että aurinko on paljon pidemmällä kuin mitä luulisi. Jo klo 17 iltapäivällä meillä oli vaikeuksia silloin 2010. Auringon lisäksi oletan että maasto siellä ei varastoi lämpöä ja siitä johtuen keli loppuu vieläkin aiemmin. Ei ollut kivikkoja, kaivoksia ,rinteitä jne. Ricky voitti yhden päivän lähtien ensimmäisenä matkaan ja pääsi perille kun me muut mentiin peltoon. Silloin oli todella heikot ja huonot kelit. Pitäkää hauskaa! T Eki

    Lähetin tuon jo aiemmin, mutta se hukkui jonnekin...Hienosti on kisat alkaneet kaikilla, toivottavasti kelit suosii!

    VastaaPoista
  2. Kyllä se tuolla tallessa on Eki ja tuli myös luettua. Blogin rakenne on vain sellainen, että kommentit tuppaavat häviämään tuonne jonnekin, kun uutta tarinaa tulee päälle. Kokemuksemme tähän mennessä ovat hyvin samansuuntaisia.

    VastaaPoista