Maanantain tehtävä oli kaikille luokille haasteellinen. Tehtävänantajien kulttuuri on lennättää maksimimatkoja eikä tehtävää modifioida, vaikka kelin alkaminen myöhästyy ennustetusta. Niinpä iso osa kisailijoista joko käynnisti moottorin tai laski pellolle. Maaliintulijoista moni ylsi juuri ja juuri kentälle, mutta maaliympyrältä tuli sakkoja roppakaupalla.
Omalla kohdalla matka eteni ajoittain mukavasti, mutta risteilykorkeus olisi saanut olla reippaasti suurempi. Ensimmäinen ratkaiseva oma päätös oli olla lähtemättä Kawan mukaan 500 metrissä etsimään nostoa, kun takana lähellä oli koneita nostossa. Oli halu varmistaa ilmassa pysyminen. Vaihtoehtona olisi voinut olla hyvä nosto Kawan seurassa tai Kawa ylös ja itsellä päräytys..
Toinen ratkaisu oli itäisen käännepisteen takana pyörivä kone, joka houkutteli alueen ainoan pilven alle hakemaan hyvät korkeudet ennen huikkoliitoa takaisin länteen. Nosto olikin vain reilu metrinen eikä siitä juuri iloa ollut. Loppumatka olikin taistelua, joka päätyi viimeisen noston puuttumiseen.
Tiistaina tehtävän antajat jatkavat samaa linjaa. Keli ei parane, mutta tehtävät pitenevät ;)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti